5) повага до гідності отримувача соціальної послуги
Критерії оцінювання:
- відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальних послуг – в ході опитування отримувачі послуг не висловлювали скарг щодо ставлення до них працівників терцентру;
- повага до гідності отримувачів соціальних послуг та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них – працівники відділень у своїй роботі використовують індивідуальний підхід та з повагою ставляться до кожного з отримувачів соціальної послуги, не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них;
- наявність оформлених стендів із зазначенням інформації про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг – у територіальному центрі у зручному для відвідувачів місці (на стенді) знаходиться інформація про правозахисні організації та порядок надання і розгляду скарг;
При оформленні на обслуговування до відділень територіального центру отримувачі соціальних послуг у двосторонньому порядку підписують згоду на обробку персональних даних згідно Закону України “Про захист персональних даних” від 01.06.2010р. № 2297-VІ. Особові справи отримувачів соціальних послуг зберігаються у шафах, які зачиняються. Доступ до особових справ отримувачів соціальних послуг мають лише працівники територіального центру.
6) професійність
Критерії оцінювання:
- штатний розпис територіального центру сформовано згідно Типового штатного нормативу чисельності працівників терцентру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації суб’єкта, що надає соціальні послуги
- всі працівники мають затверджені посадові інструкції. Всі посадові інструкції роздруковані у двох примірниках, один екземпляр знаходиться у територіальному центрі, а другий видається працівникам відділень. Працівники структурних підрозділів територіального центру володіють знаннями й навичками, визначеним «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Соціальні послуги», затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року № 324 (із змінами);
- розроблена програма стажування для початківців, які надаватимуть соціальну послугу догляду вдома (для соціальних робітників – 20 годин, для соціальних працівників – 14 годин), дані про стажування вносяться до журналу стажування. Також проводиться стажування з досвідченими соціальними робітниками безпосередньо на дільниці;
- розроблена програма стажування для соціального працівника відділення денного перебування. Термін стажування складає 14 годин.
- в особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка);
- працівники відділень проходять щорічний обов’язковий медичний огляд відповідно до вимог чинного законодавства;
- працівниками територіального центру постійно вивчається законодавча, нормативна та правова документація.
- при наданні соціальних послуг соціальні робітники та соціальні працівники дотримуються Правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкції з охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки, про що є відмітки в журналі з інструктажу техніки безпеки та протипожежної безпеки;
- працівники структурних відділень, на сьогодні, в повному обсязі забезпечені витратними матеріалами, комп’ютерною технікою, програмним забезпеченням.
Таким чином, узагальнюючи статуси у відсоткових еквівалентах, в цілому для якісного показника соціальних послуг присвоюється статус «ДОБРЕ».
Висновок: Незважаючи на узагальнений статус «добре» структурними підрозділами територіального центру планується удосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальних послуг. Для чого було розроблено низку заходів, а саме:
- активізувати роботу щодо інформування мешканців міста про надання соціальних послуг, які надаються територіальним центром;
- проводити роботу з благодійними фондами, волонтерами, приватними підприємствами міста, релігійними конфесіями у напрямку надання натуральної матеріальної допомоги для покращення матеріально-технічної бази територіального центру та збільшення обсягів видачі натуральної допомоги;
- інформувати мешканців міста щодо послуг, які надаються територіальним центром;
- продовжувати оперативне реагування на звернення громадян щодо якості соціального обслуговування;
- дотримуватись вимог показників забезпечення якості, встановлених Державним стандартом догляд вдома та Державним стандартом соціальної адаптації;
- визначити відповідальних за інформаційне наповнення як стендів так і веб-сторінки Територіального центру на сайті Facebook щодо актуальної інформації з надання соціальних послуг;
- підтримувати цінності та імідж територіального центру;
- в межах фінансової можливості забезпечувати соціальних робітників та соціальних працівників спецодягом та виплачувати грошову компенсацію на проїзд;
- оприлюднити результати проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг на нараді з працівниками відділення соціальної допомоги вдома;
- ознайомити відвідувачів відділення денного перебування з результатами проведення внутрішньої оцінки якості роботи;
- активізувати роботу з партнерами у напрямку проведення культурно-масових заходів.
|